Hvad er laserterapi

Laserterapi er smertedæmpende behandling, som reducerer inflammation og ødemer hurtigere end kroppens egen restitutionstid. Er fri for bivirkninger og en smertefri behandlingsform. Laserterapi styrker immunforsvaret, optimerer cellefunktioner i det skadede område og støtter hermed kroppens evne til hurtigere at hele ved skader.

Lyset fra laseren, når op til 4 cm ned i vævet – langt dybere end andre behandlingsformer.

Laserterapi virker

• Anti-inflammatorisk / betændelseshæmmende
  • Smertelindrende
  • Mindsker ødemer og heler sår

Behandlingen er

• En dybdegående og smertefri behandlingsform
  • Uden bivirkninger
  • Skaber hurtigere resultater

6-24 timer efter behandlingen kan smerterne blusse kortvarigt op, det er normalt og er en del af reparationsprocessen.

Laserterapi er effektiv behandling af skader og sygdomme

Den er især effektiv til sportsskader, ledskader, arvæv, sårbehandling og smerter som fx.:

• Diskusprolaps
  • Springerknæ
  • Tennisalbue / Golf albue
  • Musearm
  • Fibersprængning
  • Iskiassmerter
  • Knæsmerter
  • Migræne
  • Nakkesmerter
  • Rygsmerter
  • Skuldersmerter

Har du en skade der er mindre end 3 måneder gammel, skal du regne med i alt 6 behandlinger fordelt over 1-2 behandlinger om ugen.

Hvis din skade er mere end 3 måneder gammel, skal du regne med i alt 10 behandlinger fordelt over 1 behandling om ugen.

Vær opmærksom på at laserbehandling koster ekstra. Se priser HER

Undersøg evt. med din sundhedsforsikring om de dækker ekstraudgifter til laserbehandling.

ASA’s patenteret klasse 4 lasere: Innovativ, Effektiv og Sikker, High Power laserterapi

ASA’ medicinske lasere er bygget på den unikke Multiwave Locked System MLS® teknologi og er resultatet af ASAs mangeårig, innovative videnskabelige forskning, hvor grænserne for traditionel laserterapi er udvidet og fordelene ved lav og høj effekt er optimeret gennem den patenteret MLS®-kvalitetsimpuls. Med andre ord, high power, klasse 4 laserterapi, som sikrer høj behandlingseffekt, uden at overophede eller skade klientens væv.

MLS®-impulsen er baseret på to kombinerede og synkroniserede emissioner: Bølgelængde 905 nm med en pulserende emission og bølgelængde 808 nm med en kontinuerlig emission.

MLS®-impulsen sammenholdt med ASA’ innovative laserlinse skabes en ensartet, sikker og effektiv high intensive laserterapi med peak power op til 3 x 25 Watt.